En fettlös Kladdkaka

Idag har jag varit på besök hos min farmor=). Vi tittade på lite bilder och så kom pappas tjej som skulle klippa Tigers klor. Han fick även sin päls lite klippt, så nu är han fin!
Farmor berättade även att hon tagit kort på Adam när han var på tv med sin kamera, haha. Men hon hade inte lämnat in rullen än så vi får se hur dom blev när de kommer=). 

Blodkorv har vi ätit till middag, vilket både jag och Adam tycker mycket om! Men det låter oftast inte så lockande i andras öron=). Mycket lingon till ska det vara, Mums!
Till efterrätt bakade jag kladdkaka. För att göra processen lite snabbare smälte jag smöret i micron. Men när jag tog ur den ur ugnen så kom jag på att jag inte hällt i smöret. Det stod kvar i micron, så det blev helt enkelt en smörlös kaka. Vi är inte kräsna, så vi tog och åt av kakan iaf. Den var inte så äcklig som jag trodde, kanske ngt mer torr. Men den gick ner;). Med lite glass till så var det inte illa...

Till helgen så kanske vi ska åka till syster i Götet. Dom har precis kommit hem från Turkiet, så dom är fräscha och bruna nu! Mysan hade badat hur mycket som helst och jag längtar så mycket efter henne. Nu är hon hela 5 månader och man vill hinna se så mycket som möjligt i utveckligen=). Så synd att de bor så långt iväg.. Men snart kommer vi.. Jag vill så gärna flytta upp=).

Haha, det är så roligt att alla tycker kändisdjungeln är ett dåligt program.. Men jag tycker det är sjukt roligt=). Inte för att det finns så mycket annat att titta på med ALLA våra kanaler.


Nu ska jag snart lägga mig, för sen bär det av till jobbet imorgon=).

Sov sött

Här kommer receptet på världens godaste kladdkaka=)

Kladdekaka

125 g smör
2 ägg
2,5-3 dl socker
1,5 dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt

Smält smör
Rör ihop ägg och socker, inte elvisp utan för hand
Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och salt
Häll i det torra i äggnblandningen
Bröa en form, helst en engångsform i aluminium

Grädda i mitten av ugnen, 175 grader i 15-25 min 


 

 

Min snygga syster=)



När jag och Adam är i Gbg och hälsar på. Här är Mysan inte gammal.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hoppas att ni kan komma! Vi längtar efter er och Mysan vill sååå gärna pussa på sin moster:)



pusss & kram

2009-09-22 @ 11:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0